Nya lägenheten!

Jaha ja nu va man helt plötsligt Lundabo... skojsigt o såå :) fast måttligt trött just nu... åkt på en dunderförkylning mitt i all renovering... känner mig så dum som bara ligger i sängen medan pappa och jerry sliter med att få up strukturtapeten i vardagsrummet.... det har jue blivit litta kaos.... fast jag tar de från början istället lika bra så!

Jaha ja jo vi fick lägeneten i fredags va på banken vid 11 tiden så vid 12 hade vi lägenhetsnycklarna i handen :) och vi började lasta in det vi hade fyllt bilen med och fixade det då vi insåg att shiiit vi har glömt jysk papperna så vi kan inte hämta sängen.. jaja de va bara att köra upp till helsingborg och hämta pappert samtidigt som vi passade på att fylla bilen ännu en gång... :) så nu fick vi ner ännu mer skit till lägeneten och vi kan faktikst leva hyfat normalt.. .saknar dock unerkläder o så men jag ska upp till helsingborg imorgon så jag ska ösa ner de o lakan o handdukar osådant då...
ja på kvällen sen kom jimmy och helena hit och vi började dra ner tapeten i vardagsrummet då de visade sig att vi inte kunde måla direkt på den ... så där satt vi hela kvällen

Lördagen sen så kom jimmy o dem och pappa en runda osse stravall vännen... vi fortsatte riva tapet och vi kom en bra bit ändå tyckte jag... fast ja vi kom inte så mkt längre än att riva litta tapet... och pappa lyckadese riva ner hela tapeten i sovrummet och vi klarade av att måla det lilla sovrummet färdigt så nu har vi flyttat in hit :)
sen på kvälle bar de av till mamman min och där åt vi litta kräftor....

Söndagen började jag med a tt jobba litta... meddan jimmy jerry o helena fortsatte att riva tapet.... vi åkte och köpte tapeter och den sista färgen så att vi kunde få upp den och förhoppningsvis bli färdiga någon gång... :)

måndag så visade sig att den mesta av tapeten va nere så pappa och jimmy började spackla litta så att vi kunde börja sätta upp tapete sen...

Tisdag så åkte jag på min dunder förkylnning och fick tyvärr sjuka mig från jobbet får hoppas jag orkar gå till de andra jobbet imorgon iaf... ja idag har de hänt mkt... pappa va här imorse och slipade väggarna i vardagsrummet och spacklade dem i sovrummet sen ko mhan och anki lite senare igen och började sätta upp tapeten.... vilket börjar bi färdigt nu faktikst även om de har sått där sedan hmm halv  3 kanske.... anki har åkt hem och nu står pappa o jerry där... förhoppningsvis som de ser ut som så kan vi måla både tak och väggar i vardagsrummet imorgon och så blir de troligen klart på torsdag... dock hoppas jag på att vi ska få upp tapeten i sovrummet nu i dagarna osse så kan jag ta o måla där inne en dag sen... jue er som e klart desto bättre helt enkelt :)) sen får hallen och köket vänta några veckor... :)))  men gud vad nöjd jag blir... ni får komma in och titta sen hur fint vi får de ;)

näe ska vila litta och sen blir de at laga mat så vi kan äta lite... fast maten e reda nklar de e bara o värma den i micron men tänkt vänta med de te killarna e färdiga i vardagsrummet...

hoppas alla mår bra och har de fint!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0