Ja jag måste ju bara...

Sorry syrran men jag måste verkligen berätta vad som hände igår!

Vi vaknade ganska sent och tänkte gå ner på stan och fika med Jimmy och Helena men vi kom fram till att vi inte skulle hinna det med tankepå att vi skulle vara hos mamma klockan 17 och skulle åka inom pappa innan dess. Men vi ville röra på oss och Jenny ringde och frågade omvi ville följa med till vulkanen och ta lite foto så ja varför inte tänkte vi.

Vi var hos syrran vid kvart i 2 och vid 2 hade vi parkerat bilarna och började traska. Vi bestämde oss för att följa den orange stigen och tänkte att den måste ju gå runt. Vi var på väg att ge upp när vi gick upp för backen till vulkanen men följde snällt väge nvidare. Vi fortsatte traska och kom till en liten bäck med träplankor på och jag tyckte vi skulle vända men nja vi fortsatte. Sen kom vi till en by som hette ANdersstorp då var dimman tät och jag tyckte vi skulle freåga någon bonde vart vi var då klockan redan var halv 4. men vi fortsatte följa våran stig efter att vi velat och tyckte att den gick lite konstigt. Men vi fortsatte och gick igenom massa träsk o skit, Man blev blöt om skorna oc hsvettades. Nova var ledsn och hungrig på Jennys rygg men Liam han va super duktig och gick hela tiden själv, Det började bli mörkt och vi fortsatte gå tillslut kom vi till en skogsväg och jag tyckte att vi skulle gå till huset och be om hjälp men Nej de tyckte inte de andra för  vi va ju längs en väg och hittade vi inte kunde vi alltid vända. Så vi fortsatte gå och kom in i skogen igen. Där fick vi äntligen de andra att förstå att fortsätter vi in i skogen så kommer vi itne hitta snitslarna då det började bli bäcksvart. så vi vände och jag klarade knappt av att gå för jag hade fått så sjukt ont i höften. Vi kom upp till huset vi alla började nog  li lite nervösa för mobiltäckningen var inte den bästa och vi hade ingen aning om var vi var och inte vart våra bilar var. Vi knackade på men ingen öppnade så vi gick till nästa hus, En massa hundar skällde och vi ropade tillslut såg vi att någon öppnade dörren i huset nedanför så vi sprang dit.. Där va en dam som bodde i huset ovanför där vi redan varit, vi gick dit och hon körde Jenny till våra bilar och sen kom hon och hämtade oss med Volvon så fick vi sitta tajt och hämta våran bil. När vi satt där i hennes kök, ensamma med en vakthund i rummet bredvid och hennes man skulle komma hem när som helst tyckte vi att hela situationen var pinsam,vi hade skrämt upp mamma och dem, vi va nog alla lite små rädda men nu gick det åt rätt håll i alla fall. Barnen va vrålhungriga så jag gav dem vars en pepparkaka från hennes burk och massa vatten. Klockan va nu kvart över fem och vi hade gått konstant sedan kl 14. Vi kom hem till mamma o dem vid 18 tiden och alla va helt färdiga.

Den va en hmm upplevelse ska man kanske inte säga men det var en mysig promenad som kanske inte slutade på det sätt vi hoppades på, så mitt tips till er är att ha koll på rundan innan ni går!! :D

Sys, de va en bra idee och vi hade trevlit under våran promenad :D

Idag kan man knappt gå, höften vill inte som jag vill men det går nog under dagens gång. SÅ idagblr de soffmys med film och kanske ett puzzel :D

Kram på er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Clinen

Haha :P fy vad jobbigt att läsqa :P Gör gärna lite mer mellanrum så det blir lättare å läsa skrattar Vad vimsigt att ni inte gick tillbaka vid första "ska vi gå tillbaka" :P

2008-12-27 @ 19:32:38
URL: http://clinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0