Trevligt...

ja det är alltid lika trevligt att komma in på bloggen och se att man har fått kommentarer av diverser personer. Det gör att man måste gå in och kolla om någon har kommenterat. Det är alltid trevligare att komma in och man blir mer sugen på att blogga när man vet att folk läser och kommenterar det man skriver. :)

Ja igår var det ännu en tuff dag på jobbet. vi har en kollega som är sjuk och har varit det hela veckan samt att en annan kollega blev sjukskriven igår så nu är vi två man kort när vi ska hålla gåren och klubben öppen med alla våra 86 barn. *Jäktigt* men bi löser det. Så är et alltid, vi fritidsledare vi kryper på knäna ibland, allt för att våra brukare/barn ska ha de bra och ha en meningsfull fritid. Förstår inte vaför kultur och fritid hela tiden ska dra in på resurser och pengar blir så irriterad över att vi inte kan få ta in en vikarie. Jag har en del vänner som bara går hemma och som helt klart hade tackat ja till ett par dagars jobb. Men nej istället ska vi lösa allt vi ska krypa på knäna och inte kunna utföra någon meningsfull verksamhet för dessa barn. Suck säger jag bara blir så irriterad. Att cheferna inte förstår att vi som kryper på knäna föra tt vi inte får in någon vikarie oxå kommer att knäckas till slut. Man klarar inte av det hur länge som helst så är det bara men de förstår dem inte för vi lyckas alltid vi klarar det alltid. Vi måste helt enkelt börja sätte ner foten och säga att nu räcker det vi orkar inte mer.

Ja förlåt för mitt sura inlägg men någonstans måste man skriva av sig och man vet att det inte direkt är lönt att prata med cheferna o detta. Dock är jag väldigt glad att våran chef kom till våran anläggning igår och ställde upp och jobbade ett par timmar inte många chefer som går in i verksamheten så där!


 
Nu tänkte jag berätta något mer roligt faktiskt.

IGår efter lite om och men så åkte jag och jerr till Dalby till min nyfunna vän :D som jag så innerligt hoppas att det kan bli en bra relation med. det var helt klart bättre dena gången mellan mig och Carolin. Men killarna va lite nervösa verkade det som. Men det var ju första gången dem träffades hehe. Men jag tror att detta kan leda till något riktigt roligt faktikst och hoppas pådet som sagt. Aldrig fel med fler vänner. :)



Idag har dagen inte gått super bra faktiskt. Vaknade förvisso ganska tidigt och bestämde mig för att fixa lite här hemma så nu har jag städat och tvättat efter massa problem. Ja började plcoka undan och sen helt plötsligt vaknade jag av att jag satt på golvet och hade en bula i skallen. Så vad hade klantiga jag gjort då? Jo slagit huvudet i fönsterbrädan som tur va i den av trä men tydligen svimmade jag av ett par sekunder iaf för vaknade när jag satt på golvet. Riktigt skumt och obehagligt om inget annat men men mår bra nu har en bula i skallen och blir lite yr när jag reser mig snabbt men men måste til jobbet måste tänka på de andra där.

Nej nu ska jag göra något vettigt, typ ta den sista tvätten och lite så. :)

Hoppas verkligen att älsklingen min blir överraskad ikväll av att jag har städat och tvättat vilket han egentligen skulle göra ikväll när jag är på förvaltningsfest...

Älskar dig Jerry, du är mitt allt, vad vore jag utan dig?
Är så glad att du kommer så bra överrens med alla i min familj,
och att du har blvit en i familjen
!




Linda vännen, jag hoppas du mår bättre snart tycker inte om att veta att du går hemma och inte mår speciellt bra, du vet att jag ställer upp och finns för dig och tar lillkillen om det behövs. Det är bara att slå en signal så finns vi här. Vill inte det ska bli som för någon månad sedan. Vi va många som blev rädda och skärrade över att du mådde så dåligt utan att säga något och berätta!
Älskar dej snäckan

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men du jag vet vad dom vill.. ni ska gå på knäna så att ungarna kan leka häst med er.. Meningsfull fritid ju.. =) haha..

2008-08-28 @ 19:00:34
URL: http://jennytussan.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0