Här kommer inlägget om Öland

Ja jag har småbloggat lite från mobilen de senaste dagarna men inte skrivit riktigt vad som hänt nu dessa semesterdagarna. Har inte funnits tid til ldet och inte haft någon datorn helt enkelt.

Ja som sagt i Måndags åkte jag till min älskade syster. Vi träffades alla tre systrar för vi skulle bada o ha en allmänt mysig dag tänkte vi. Men så klart så lurade molnen på himlen oss och det blev snorkallt helt plötsligt. Istället satt vi o slö snackade lite och tillslut åkte vi hemmåt igen. Jag hade lillkillen med mig lovade honom att han skulle få sova hos mig under semestern och vad passade inte bättre än när Jerry va i Göteborg och hejade på Helsingborg :D Liam och jag mös med film och lite godis. Åt fiskpinnar med potatismos och spelade wii. Han va hel nöjd när han somnade på madrassen.

På tisdagen fick ja min briljanta ide om att åka till Öland en runda och bara mys och ta det lungt. Den implusmänniska jag är så ville jag helst att vi skulle åkt dagen innan. Jerryy va lite skeptisk och inte alls lika sugen men efter många om o men bestämde vi oss för at åka. Nu skulle vi bara besluta oss om vi ville sova i tält eller på hotell och om Liam skulle följa med eller inte. Vi hittade ett super billigt hotell så vi slog till på det för det regnade så förfåärligt mycket och det är inte spciellt kul och sätta upp ett tält då. Det var inget lyxhotell direkt och vi fick ett studentrum med 3 sängar, eget kök samt toalett och dusch. Perfekt tyckte vi för bara 490 kr. SÅ vid tre tiden, när allt var packat och klart så begav vi oss till Röstånga för att hämta upp Liams packning. Han va så exalterad att han itne visste vart han skulle ta vägen.

Vi stannade på MCD på vägen upp för ltie färdkost. Sen körde vi även förbi en otäck olycka ( http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2865264.ab ). Efter en 4 timmar i bilen med en lite småtrött Liam så va vi äntligen framme. Vi packade in oss i vårt lilla rum och satte oss i bilen igen. VI körde och inandlade frukost o lite sådant och sedan mös vi med en film :) Liam kunde knappt somna på kvällen, han hade så mycket frågor och va så glad för vi skulle kolla på alla djuren, sam att han sovit i bilen en stund.

På morgen så va de upp tidigt och checka ut. Sen så bar det iväg. Vi va där när det öppnade och stannade till klockan 18.00 på kvällen. Vi hade en underbar dag med djur o karuseller samt badande. Liam va jätte duktig hela tiden och hade så kul. Och jag hade nog lika roligt som honom om man tänker efter. Vi åkte karusell efter karusell efter att vi tittat på djuren en runda. Där va mindre djur än jag trodde där skulle va men vi va nöjda iaf. Sen begav vi oss in i badlandet en runda även om det spöregnade. Jag och Liam i vattnet och Jerry på land. Vi badade och åkte massa. Sen gick vi och åkte karuseller igen och åt lite mat. Sen kom solen och det blev gansa varmt så vi beslöt oss för att bada igen. denna gången ville Liam att Jerry skulle ffölja md så han åkte ner i vattnet oxå. Vi hade super kul helt enkelt. Och jag tycker Jerry har så bra hand om Liam. Han kommer bli en bra pappa den dagen ett barn är på väg. När nu detta sker får vi helt enkelt se :)

Vi va hemma hos Jenny och Håkan vid 22-23 tiden och släppte av en trött men lycklig liten kille. Han skulle bara direkt i säng sen skulle han sova hos farmor ett par dagar. knappt träffat mamma på en vecka :) Killen har blivit stor.

Usch minns fortfarande dagen som igår när han föddes. Han va så liten o söt. Har passat Liam så fruktansvärt mycke sedan han föddes och det är jag glad att jag har gjort. Jag vet att han känner sig trygg och säker med mig vilket betyder mycket för mig. Hoppas att ja kan få känna likadang med Nova nu och Malins lilla bebis som kommer snart. Och sen så får dem ju en del o ta igen sen ;) hehe skojda bara.

nej nu har Jerry åkt till Helsingborg för att träffa lite gamla klasskompisar och jag försöker få tag på Micke lilla och fråga om ja får titta in till honom en runda idag. Är ju Landskrona karnevalen så hade varit kul träffa honom. Så längesedan. men som vanligt är jag alltid ute i sista stund!

Nej detta blev ett riktigt långt inlägg och jag hoppas ni orkar läsa det iaf!

Ha en underbar helg allesammasn! Jag ger er lite smakprov från Ölandsdjurpark fler ilder hittar ni på min bilddagbok.

                                             

Kommentarer
Postat av: Malhin

Tuffingen där... Va kul att ni hade det bra trots dåligt väder...

2008-07-11 @ 17:17:24
URL: http://malhinnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0