Torsdag

Ja nu va det bara en dag till semester, härligt härligt. Gårdagen va vi på tosselilla på jobbet och sprang runder en massa. Jag och Maria hade nog roligareä n barnen i vissa stunder. Kände mig nästan som et tbarn emellanåt. Tråkigt att Maria ska sluta på jobbet, eller ta tjänstledigt. Vi kommer väldgt bra överrens faktiskt.  Men men så är det ibland, folk vidare ut vecklar sig helt enkelt.

Ja igår kväll så åkte Jerry in till sin kompis på sjukhuset och ajg satt och slöade här hemma. Va sjukt trött och jag vet att han o Jimmy bara pratar jobb hela tiden så kände att jag inte behövde följa med riktigt.  Inge intressant att lyssna på för min del helt enkelt.

Ja dagen på jobbet har gått fruktansvärt segt faktiskt, lite barn och mycket personal. Blev lite irriterad på en del saker idag och tog itu med det på ett bra sätt tycker jag. Sen hade jag också lite kökstjänst med Emma, och vi gjorde en super god tomatsoppa med pasta samt våfflor till efterrätt. Mumsfillibabba. Dock åt jag bara en halv våffla, förstår inte hur flk kan trycka i sig våfflor jag tycker det är så sliskigt och för mycket helt enkelt.  Ja efter mycket om och men så blev det städning och dyligt för min del då Emma begav sig hemmåt.

Nu på kvällen så har jag lagat en god Tacosoppa, vi har ju ett par veckor med testning av nya maträtter. Har testat en ny köttfärssås samt en god lax, igår hade vi en super god sallad med allt från blomkål till majs i. Hällde även i lite nypotatis. Supet gott.  Sen har vi även tvättat en massa tvätt. Vi har även hunit med en liten promenad. Vi har varit väldigt duktiga på sistone. Har gått på promenad nästintill varje dag denna veckan. Vi pausade igår då Jerry som sagt åkte till Jimmy. Och nu är det fotboll för hela slanten.

Imorgon är som sagt sista dagen för min del sen går jag på semester i tre veckor. Min första semester. Har bara aft sommarlov tidigare och det är inte riktigt samma sak. Imorgon kväll ska vi ha en liten "avslutning" på jobbet då vi är många som går på semester. Så de blir lite party party :) Hoppas på att många stannar en stund iaf.

Ja nu har jag skrivit ett långt inlägg men tänkte även berätta för er att det ska festas även på lördag för då kommer det att komma hit en dröse tjejer från min gamla gymnasieklass och tar ett par drinkar... mumsig mumsig.

Nej nu ska jag kolla fotbollen ochi nte tråka ut er mera.

( Syster yster Malin vad önskas när du fyller år)
(Jenny lust att plocka mina bryn snart ;) )


Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på

Du vet väl om att du är värdefull ...

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej

Du vet väl om att du är värdefull...


Detta är en psalm som vi sjöng mycket under min konfirmations tid som jag fortfarande minns idag. En psalm jag kan börja sjunga på mitt i allt. Tänk på texten och ta åt er!!!

Kommentarer
Postat av: Becka

Ohh! Jag går också på semester imorgon!

Hoppas du får en mysig och trevlig ledighet, och passar på att vila upp dig ordentligt! För det BEHÖVS! :D :D kramis!

2008-06-26 @ 23:30:58
URL: http://flowa83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0