Höstväder..

Ja nu har hösten verkligen kommit.. Träden börjar bli mer oranga än gröna. Jag tycker mycket om hösten. dock avskyr jag att det börjar bli mörkt på kvällarna då ja e sjukt mörkrädd. Jag tvingar till och mer Jerry att gå ner til bilen och möta mig när jag jobbar kväll. Vet inte vartför jag är så mörkrädd har ingen aning om vad som gjort mig det men men. Har jag bara någon vid min sida så är allt bra!

Jag tänkte jag skulle berätta lite för er om New York! :)
Kan börja med att säga så här det är en underbar stad men jag hade aldrig klarag av att bo där. Det är liv dygnet runt.

Vi började våran resa på torsdagsmorgonen klockan 0600 från busssationen här på Linero. Tog tåget mot köpenhamn sen och chekade in till flyget. I köpenhamn mötte vi upp resterande personer och allt som allt var vi 25 stycken! När vi väl chekat in insåg alla som hade en partner med sig att de inte fått platser bredvid varandra så vi började förhandla med varandra och efter ett tag så satt alla som de ville.

Jag mådde apa och hade knappt sovit på hela natten pga en krampande mage. Förstår inte vad som var problemet men anar en lite oro om att det var min kropps sätt att säga till att ja måste lugna er mig. (Om varför kan vi ta senare)
Ja på planet försökte jag somna så snabbt jag bara kunde då magen mådde som den gjorde. Somnade ganska snabbt och sov länge. Vi landade i Paris en timme försent och fick springa till nästa flyg. väl på flyget så blir vi försenade ytterligare en timme. Resan te NYs flygplats gick ganska smidigt. Mot slutet mådde jag illa som bara den och har ingen aning om varför. Misstänker att det var min åkasjuka om kom in där!

När vi landat i NY och går för att hämta ut våra väskor så va de helt sjuka säkerhetskontroller på vägen. Jerry fick inte stå vid mig när ja skulle visa mitt pass för vi va jue inte samma familj osvosv. Jerrys ena kollega fick inte följa med in i landet utan ett antal möten först. Så vi fick tyvärr lämna honom på flygplatsen. :( Han kom dock senare och allt gick okej.
Vi kom ner te bagagebandet och inser att våra väskor inte är där! En tant kommer o säger till oss att våra väskor har fastnat i paris och att vi får dem nästa dag. Jahaja besvikelsen var stor för nu behövde vi ju hitta alla småsaker man behövde till dagen efter.

Torsdagkväll gick åt till att köpa alla hygienartiklar man behövde samt lite tröjor osvsv. Sen åt vi på Hard Rock Cafe vilket va ett mysigt lite ställe. Maten var god men colan smaka apa! Efter maten gick vi åter igen ut på stan för att handla kläder till nästkommande dag. DÅ va klockan runt 11 lokal tid och majiroteten av alla affärer hade fortfarande öppet. Helt sjukt!

Fredagen gick vi ner och åt frukost och insåg att man fick välja på pankakor, omelett och något ägg på bulle. Sen fick mab bröd och marmelad till. Helt sjukt mycket mat helt enkelt! Efter det skulle vi på en visning i staden av guide. Vi höll på att missa bussen då vårat kassakåp vägrade öppna sig och där hade vi kameran och pengarna så de va bara att springa ner när vi väl fick upp skåpet. Vi blev lite besvikna på runtturen då vi satt i en helt vanlig busso ch helt enkelt inte kunde se speciellt mycket! Efter turen så skulle vi äta på en resturang. Vi fick en halvtimme över innan vi skulle äta så jag och jerry passade på att springa till en scrapbooking butik. Trodde vi iaf ! när vi väl kommer fram så inser vi att det inte är vad vi tänkt oss. De säljer vattenpipor, tobak osvosv i den affären så vi fick snällt traska där ifrån igen.

Maten på resturangen var sjukt god och man blev verkligen riktigt mätt! Även om servitirserna klantade sig en del så kan man inte begära för mycke då det var en skola som tränade dem att bli servitriser och kockar.

Resten av dagen gick åt till att shoppa kläder och se lite av staden. Inte så mycket som vi hade tänkt men lite iaf! Vi fick tag i kläder till kvällen och det var huvudsaken! På kvällen åt vi på en resturang där du får plocka på dig kött och sen smaska i dig med fingranra. Jag tyckte inte mate var någon hit och jag vet att det var fler som inte tyckte det.
Vi va sjukt trötta så vi begav oss hem  ganska tidigt.

Deet var allt jag orkar skriva för idag så fortsättningen om lördagen och söndagen kommer senare!

Kram på er och ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: robiN

jo tack det är toppen :)

har du för dig en dag som denna då?

2008-10-09 @ 12:12:23
URL: http://roppsnopp.blogg.se/
Postat av: Clinen

=P Haha, gjorde ni inget annat än åt? =P vill också dit

2008-10-09 @ 14:06:28
URL: http://clinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0